20 Eylül 2013 Cuma

PATLICAN KEBABI

Bu yıl her boydan çeşit çeşit güveçler aldım.Sağlıklı ve lezzetli yemekler pişirebilmek adına.İyiki de almışım çünkü gerçektende güveçte pişen yemekler çok lezzetli oluyor sunumu da ayrı bir güzel :)



malzemeler
300gr orta yağlı ince çekilmiş kıyma
2 dilim bayat ekmek içi
1 yemek kaşığı köfte harcı
maydonoz
1 adet kurusoğan
3-4 adet patlıcan
2 adet patates
domates,biber
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça,su,tuz
1 çay bardağı sıvı yağ

Kıyma,ekmek içi,köfte harcı,ince kıyılmış maydonoz,rendelenmiş soğan ve yarım çay bardağı su karıştırılarak iyice yoğurulur.Patlıcanlar soyulmadan halka halka kesilir ve bir köfte bir patlıcan olacak şekilde tepsiye dizilir(ben güveç tepsi kullandım siz evinizde bulunan herhangi bir tepsiyi kullanabilirsiniz).Malesef oğlum patlıcan yemediği için ben tepsinin ortasını patatesle süsledim(isteğe bağlı).Bir çay bardağı sıvıyağ hazırlanan malzemelerin üzerine gezdirilir ve tepsi fırına verilir kızarana dek pişirilir.Fırın kapatılmadan 1 çay bardağı sıcak su , 1 yemek kaşığı salça ve 2 adet doğranmış sarımsak ile hazırlanan sos kebapların üzerine dökülür 5 dk da bu sosla pişirilir.Afiyet olsun....

10 yorum:

  1. muhteşem görünüyor.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. çiğdemcim teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel görünüyor, güvecte olmasi da harika.
    Sevgiler
    Nesrin

    YanıtlaSil
  4. Bu tam bir ziyafet!
    Böyle bir kabp hazırladıktan sonra,başka bir şey yapılmasa da olur:)
    Bir de bol salata ve ayran tamam!
    Not ediyorum yemeğini,inşAllah denerim ben de,afiyetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,denemeni şiddetle tavsiye ederim:)

      Sil
  5. Nefis görünüyor bende geçenlerde büyük güveç almıştım en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  6. Verdacım ben geldim,senin bloguna üyeydim ben zaten..Yemeğin nefis görünüyor canım ,ellerine sağlık.Güveçte yapmak iyi fikir..Afiyet olsun..sevgilerimle..

    YanıtlaSil