14 Ağustos 2013 Çarşamba

ŞEFTALİLİ TART

Tam mevsimi hanımlar, bu aralar şeftaliyi pasta ve tatlılarımızdan eksik etmeyelim derim :)








malzemeler
tart hamuru;
1,5 su bardağı un
125 gr tereyağı
yarım su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 adet yumurta

krema;
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
2 adet yumurtanın sarısı
1 yemek kaşığı tereyağı

üzeri için;dilimlenmiş şeftali,üzüm taneleri
hazır tart jölesi yada (1 su bardağı şeftali suyu+1 yemek kaşığı nişasta+2 yemek kaşığı şekeri pişirerek hazırlayabileceğiniz )ev yapımı jöle

Öncelikle bütün malzemelerini karıştırıp ocağa alarak kremamızı pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz(arada karıştırarak soğutuyoruz).Tart malzemelerini iyice yoğuruyoruz ve küçük silikon kek kalıplarını bu hamurla kaplıyoruz.Çatal yardımı ile kapladığımız hamurlara delikler açıyoruz(kabarmaması için) ve önceden ısıttığımız fırında 165 derecede pişiriyoruz.Fırından çıkan tartları kalıplarından çıkarıp soğumaya bırakıyoruz,soğuyan tartlara 1 yemek kaşığı dolusu krema ekleyip üzerini şeftali ve üzümle süslüyoruz en üstünede isteğe bağlı hazır jöle veya ev yapımı jöleyi gezdiriyoruz.Afiyet olsun....

14 yorum:

  1. Merhaba Verda! Kayısı reçelimi 1+lemişsin, ben de seni ziyaret edeyim dedim ama paylaşımların neden bana gelmiyor bilemedim. Ben de bu aralar şeftalili bir şey yapmak istiyordum. Denk geldi.
    Seni takibe aldım, 22. üyenim, ben de seni beklerim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. şimdiden afiyet olsun Rabia hanım...memnuniyetle gelirim...sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.... bende bloguma beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim öznur...tabi ki memnuniyetle:))sevgiler...

      Sil
  4. Merhabalar,
    Yeni keşfettim blogunuzu, bana da beklerim :)
    http://nebihanakca.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim tatlı.evde yapmayı hiç denememiştim..blogunu takibe aldım.banada beklerim.amediam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için çook teşekkür ederim... ayrıca tart harika görünüyor.. emeklerinize sağlık...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim,güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir tarif bayıldım inşallah denicegim

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık. Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil